lördag 26 januari 2013

Nöjd

Jobbat morgontur onsdag-fredag och får vara ledig hela helgen. Riktigt skönt! Inom mitt yrke (lite beroende på var man jobbar förstås) innebär det ju rätt så mycket helgjobb. Vilket jag är väldigt van med nuförtiden och tycker det går bra, men när en helt ledig helg uppenbarar sig så uppskattar man den verkligen. Tyvärr innebär ju mina lediga helgdagar att gubben i huset äntligen slipper ut i skogen så tyvärr blir det inga mysiga familjehelger direkt. Nepp så fort det ljusnade lite mot en 8.30 tiden så begav han sig iväg.. Var och en med sina hobbysar, unnar honom nog detta, fast det känns lite surt ibland att mötas i dörren jämt och ständigt..

Ikväll ska vi med svärmor till grannstaden i norr för att ge henne vår julklapp, nämligen en middag på restaurang Rosso. Min svärmor tycker hon har allt hon behöver i prylväg så vi brukar köra med upplevelser och gärna också ett restaurang besök.

I träningsväg är det fortfarande skidåkning som är nr 1 jusst nu och så kommer jag mig iväg på bodybalans och lite sånt mellan varven också. Tänker att jag även borde få in lite styrketräning, men upplever nog att skidåkningen gör att jag blir starkare också, speciellt övrekroppen. Tyckte på bodybalansen i torsdags att jag kände mig mycket starkare vid plankövningarna.. bra så!

Annars har vi bokat in lite roliga händelser att se fram emot också i form av tjejkväll i Februari och en veckas lapplandsresa i April. Fina saker!

Ögonoperationen har jag ännu inte bokat trots att jag blivit godkänd av ögonläkaren, varför vet jag inte riktigt, dels tror jag det handlar om priset och så fick jag plötsligt nåt konstigt för mig angående min "identitet" :). Är ju så van med glasögon så det vore ganska konstigt att alltid vara utan mitt i allt.. Men ändå när det gäller krånglandet med kontaktlinserna jämt och ständigt inför träningspassen då skulle jag gärna vara opererad. Likaså på sommaren när man ska simma, vill ha solglasögon mm.mm

Nu blir det äppelmellis för oss. Förresten så är jag jätteduktig gällande maten nu också :)! -1kg denna vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar