tisdag 22 januari 2013

Dagarna som gått..

..har spenderats såhär:


skidåkning för både stora och små!


Legobyggande från morgon till kväll med storebror


3-års kalas för lillasyster


Föreläsning med Olga Rönnberg 



Soliga promenader


och det svåraste av allt: Hälsosammare kost! 

Hälsosammare kostvanor har inte gått så bra, blev istället en socker chock- kost i 2 dagar när vi firade lillasyster.. Fanns inte riktigt tid för nån matlagning, blev mest hämtmat iform av asiatiskt IGEN! och tårtmellanmål! 

Nepp hur skall vi lösa detta riktigt?? Har varit inloggad på viktväktarna online ett flertal gånger förra veckan och även kollat in olika kostdagböcker på nätet. Allt går bra i planeringsskedet och på förmiddagarna men sen till kvällen, när jag är trött och stressad på allt, går allt åt pipan, då orkar jag inte vara duktig och knapra på en morot.. VV har ju hjälpt mig förr men det känns ändå lite omodernt och inte direkt hälsosamt... 

Motivationen är tyvärr det som tryter tror jag, är inte tillräckligt missnöjd med mig själv, vilket ju självklart är positivt, men snabbt kommer dessa extra kilon på som man inte märker förrän kläderna stramar eller man ser sig på nåt foto! Jag har tydligen en annan bild av mig själv än verkligheten. Likadant var det sist för 10 år sen när jag upplevde mig själv helt normalviktig trots 10kg övervikt! Tänk vad man är bra att lura sig själv :)





2 kommentarer:

  1. Ja det här med motivation, karraktär och kost är inte enkelt! Jag får ju kämpa en hel del och det blir inte lättare av att resten av familjen är så snåla efter godsaker!
    Men nu ska jag sätta mig ner och äta min asiatiska kyckling-grönsakssoppa medans Gubben hämtar grillmat!
    Ska bli intressant på måndag! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ju det är att kämpa på.:) Var med familjen o fammo jusst till rosso och åt kycklingbröst med varma grönsaker.. Tittade nog drömmande mot franskisarna vissa andra åt, och sen blev det en kopp grönt te till efterrätt. Men nu efter känns det bra! :-)

      Radera