onsdag 9 januari 2013

Ledig igen och sol idag!



Fortsätter att vara vakledig.. Kände av ont i halsen när jag steg upp vid 7 idag, och var allmänt trög så jag slumrade faktiskt till vid 9-10 tiden på soffan och vaknade först vid 10.45!! (Gubben var också hemma) Sånt hör inte till vanligheten men tror jag har sömnbrist ännu efter nattvakandet.. Jag är en sådan som verkligen behöver 8 timmars sömn/ natt. Immunförsvaret verkar fungera noll om jag inte sovit tillräckligt. Nu känns det bra i halsen så hoppas det fortsätter. 

Idag har vi prövat på ny take away mat (thaimat) från lilla staden.. Var väl godkänt men tycker kryddningen var lite sparsam med tanke på thaimat.. Resten av dagen har jag varit ute med kidsen och åkt pulka här hemma. Vilken fin dag det varit idag med sol! Humörrshöjare! Hade varit en perfekt skid-dag men trivdes i pulkbacken också. Börjar faktiskt längta till nån Lapplandsresa av något slag snart...

Annars så har ju lillasyster som varit den mest lättskötta och snällaste blivit helt oigenkännelig!! Alltså hon har blivit som förbytt de senaste veckorna. Den omtalade 3 års trotsen har definitivt kommit hit. Minns inte att storebror skulle ha haft såna där utbrott! Han har ju varit jämn i humöret och allmänt livlig så kanske det inte märktes så bra men henne märks det verkligen på.. Igårkväll hade hon minst 10 utbrott här hemma, direkt någonting inte blir som hon tänkt sig rasar hela världen samman.. och det tar minst 15-30 minuter förrän hon lugnat sig.. Suck.. vad gör man? Tar det lugnt och räknar till 100 några gånger?? :)

Annars blir det ingen träning idag, förutom föräldra-barn jumppan som vi ska på ikväll, och den brukar inte vara nåt som kan kallas träningspass direkt... Imorgon hade jag tänkt hinna på Bodybalans som ordnas gratis via jobbet. Perfekt! Det börjar 15.15 och jag slutar 15 så det gäller att inte hamna på någon övertid! :) Har en gång tidigare varit på BB. Tyckte det var helt ok, vissa balansövningar riktigt jobbiga som jag inte klarade av att göra korrekt heller så det finns nog utmaningar.  



                                             Börjar längta till något sådant! (bild: alltinggratis.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar