tisdag 15 januari 2013

Full rulle..

Full rulle och hinner knappt andas (ja jag vet marica... :)). Dålig natt pga kvällskifte igår med stresskväll på jobbet.. uppstigning 6.07, rådgivningsbesök kl 8.00 och en magsjuk-simulerande lillasyster!

Hon står med darrande läppar och klagar över magont och är världens sötaste och ynkligaste unge när vi skulle sätta oss i bilen och lämna av henne till dagiset i morse, jag anar dock oråd eftersom hon älskar leksakerna vid rådgivningen dit jag är påväg på koll med storabror. Jag ringer dagiset och meddelar att hon troligen är sjuk idag men jag hör av mig mera ifall det visar sig att det inte är fallet.

Börjar förbereda mig på hemma med sjuk dag istället för utvecklingsdag men det visar sig att magontet nog är helt borta vid HVC:t och hon leker glatt med kaffekokaren och kastrullerna.. När ääntligen kontrollen är gjord av väärldens långsammaste hälsosyster --> iväg till bådas dagis och när jag med andan i halsen kommer hem tillbaka för att ställa mig till utvecklingsdagen hinner jag jusst och jusst häva i mig ett ägg (kokat) som jag hittar i kylskåpet som frukost så ser jag min kollega som jag ska samåka med vända in till oss. Full fart ut och när vi väl kommer in till Jugendsalen ser jag till min förskräckelse vilka skor jag har på mig! Världens tjockaste och smutsigaste vinterskor som jag brukar ha hemma i pulkbacken med ungarna! HERREGUD alltså!
Vilken jäkla start på dagen!

..och full fart har det varit nu tills 20.00 när gubben tack o lov for och nattade kidsen. Då blev det så spännande saker som betala räkningar, skriva nya dagislistor och sist och slutligen lite surfande före nattinatti och sen rumban med väckning 5.15 och kids till dagis halv 7 och jag till jobb kl 07.. Ibland är man inne i ett ekorrhjul men vet att det lugnar sig förr eller senare,, blir dock senare denna gång. Har lillasysters kalas på kommandes på fredag och och och... men  det löser sig.

Hann skida igår och t.o.m världens skönaste solpromenad före kvällsskiftet så då kände jag mig lugn och harmonisk iallafall. Idag har vi alltså haft utvecklingsdag från jobbet och har fått ventilera oss än en gång med nästan hela arbetsteamet, inkl läkarna vilket behövs mellan varven..

Skön avslutning på arbetsdagen iform av Innerstrength på Studion. Så behövligt och bra träning, tror det är bra motvikt till skidåkningen..

NU blir det en äggröra av ngt slag före läggdags för jättehungrig det är jag!

Nattinatt!

Jag idag

(bild google)

1 kommentar: