torsdag 3 januari 2013

Bestämt mig

Nu har jag tagit ett stort beslut. Något som jag drömt om sedan jag var ca 15 år, nämligen att operera ögonen. När jag var tonåring kändes det ju som en dröm som aldrig skulle slå in eftersom det var svindyrt och jag hade bara hört att man for till Ryssland för att operera sig och det var inte något som kändes tryggt direkt heller :)

Nu har ju tekniken gått enormt framåt och vet av flera i min bekantskap som gjort lasik operation och är nöjda. Dessutom att man inte behöver åka längre bort än ca 80km är ju också ett plus. Ingreppet tar allt som allt ca 3 timmar och sedan får man åka hem. Sjukskrivning är max en vecka. Kostar ju förstås en hel del men SHIT vad jag skulle njuta av att inte behöva krångla på med kontaktlinser inför varje träningspass! Kan egentligen inte längre ha linser eftersom ögonen torkar ut så enormt av dessa. Använder nu den dyraste och mest syregenomträngande linsen men kan ändå inte ha dem många timmar i sträck. Min syn är ju extremt dålig (ca -8 på båda ögonen) så jag hittar knappt ur huset utan glasögon eller linser på mig så det är verkligen ett handikapp!

Har nu bokat tid till en förundersökning i mitten av januari för att se om det ÖVERHUVUDTAGET ens går att operera mina ögon..

Hoppas hoppas hoppas!!



(bild google)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar