lördag 10 november 2012

Testning..

av nya gymmet i stan fick jag göra idag när de hade öppet hus för alla. De hade ett flertal gruppträningar och jag hann testa de 2 sista. Spinning och TRX banden. Spinningen var helt ok med en pigg och glad instruktör som jag troligen skulle börja gilla. Synd bara att passet var endast 30 minuter. Efter spinningen hoppade jag på  Functional Jungle Core 30 min. Visade sig vara gruppträning utan musik med TRX band, detta pass med inriktning på bålen. Helt ok men knappast något jag skulle prioritera tyvärr.

Överlag tyckte jag att gymmet var ok. Frächt, nytt och fina maskiner och löpband. Inga kända människor, verkar vara helt nytt folk som kanske inte direkt cirkulerat på nåt av de gamla gymmen istan? På spinningen saknade jag pulsbälten som jag verkligen gillar att använda på gamla gymmet.  Pulssystemet gör spinningen så effektiv eftersom instruktören säger vilket område du ska hålla dig på och du kan träna enligt målsättningen för just det passet. Behöver inte tänka själv alltså ;). Om jag ska hitta något annat "negativt" så verkar folket och stämningen vara ganska finskspråkigt, inte för att detta är något stort problem för mig heller men.. Öppethållningstiderna och de många tidiga gruppträningarna är dock ett stort +. Kommer nog ännu framöver att fortsätta som jag gjort, cirkulera på alla stans gym när jag inte kan bestämma mig :), snart blir det ju skidåkning och då blir det ju hursom helst mindre tid för gymmen.


                                                  (bild easyfit.fi)

4 kommentarer:

  1. Hej hej !
    Låter inte kul att ha det tyst när man tränar... Jag vill absolut ha musik :)

    SvaraRadera
  2. Oj jag var visst inloggad på hemsidan.
    Hälsar Marica

    SvaraRadera
  3. jo de va lite trist faktiskt utan musik..

    SvaraRadera
  4. Effektivt var det, tycker jag har träningsvärk på de mest konstiga ställen.

    SvaraRadera