tisdag 13 november 2012

Första middagen

Igår hade middagskassen anlänt medan jag var på vattenlöpning med två av mina jobbarkompisar, så det var hungriga kids och gubbe här hemma när jag kom hem. De hade inte vågat röra nåt och påbörja matlagningen eftersom gubben inte visste vad han skulle laga;), så det blev lite stresskok och jag valde receptet som gick snabbast att tillreda vilket var: Paprika- och tomatgratinerad korv med pasta. 30 minuter tog det att få maten på bordet och snabba rätter passar bra in här. Korven de skickat med var Kabanossi som vi annars brukar använda, lite hälsosammare iallafall.

Maten var helt ok vardagsmat, tyckte om paprika/tomat/pesto- röran som man hällde på korven när den skulle in i ugnen. Barnens favorit var det nog tyvärr inte pga jusst "röran" men det sägs ju att barn ska smaka på en rätt 10 ggr förrän de vet om de tycker om den eller inte så.. kämpar vidare.. :/ Ikväll blir det ingen middag från kassen misstänker jag eftersom jag jobbar kväll, men imorgon blir det ugnsbakad lax med mangosalsa och matkorn.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar