tisdag 6 november 2012

Dagens middag

Väntar och ser så framemot min matkasse! Tycker ide´torkan gällande lunch och middagar bara växer.. Fick ett mail häromdagen om vad man behöver ha hemma färdigt för att lyckas med matveckan sedan när Middag för fyra matkassen levereras den 12.11. Det var nog helt vanliga ingredienser som 1 ägg, ströbröd, tomatpure och liknande som tur för jag hann nästan redan bli förbannad om man ändå ska springa i butiken och handla konstiga ingredienser som man inte ens vet vad är och troligen inte finns i denna affär som jag handlar i (som jag upplever är fruktansvärt dålig, men nära till hands).

Veckomenyn är följande:

Grönsaksgratäng med sallad
Paprika och tomatgratinerad korv med pasta
Ugnsbakad lax med mangosalsa och matkorn
Currykyckling med banan
Kalkonschnitzel med rotfruktssås och klyftpotatis

Tycker det låter rätt ok.. Skeptisk var däremot gubben men det hade jag väntat mig :).. Hoppas bara det iallafall går hem hos barnen..

Dagens middag bestod av köttbullar, blomkålsmos och sallad. Försöker fortsätta med att hålla det kolhydratfattigt till kvällarna eftersom siffrorna på vågen tyvärr visar +4 jämfört med vad jag vill den ska visa. (2+ kom från Turkiet resan) Men men vi ska ju på kalas ikväll så då blir de ju tårta hur som haver så de ju ganska sak samma egentligen, men banta på kalas vill jag inte göra! :)

 
Dagens promenix i gummistövlar. Hemska vägar här runt oss nu. Längar efter snö och LJUS!

 
Dagens middag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar