lördag 17 november 2012

Sjörövare eller Princessa?

Hade inplanerat spinning kl 15 men detta pass inhiberades ju likt min tur :(. Nåja, mannen har även denna dag spenderat halva dan i skogen och halva dan på taket så jag tyckte han kan stanna kvar på taket så tar jag en vilodag istället. Hade även lovat dottern att vi kanske beger oss till en aktivitetsdag till förmån för diabetesforskning som dom ordnade i staden. Många roliga aktiviteter för barn, såsom
ansiktsmålning, ponnyridning med ponnyer, sagostunder och så skulle ju självaste apan Anders vara där också. Sonen som aldrig brytt sig om sådant var värre att övertala men han hängde med till sist också. Dottern ville ju ha en ansiktsmålning och vi köade lääänge och väl. Såg framför mig nånting flickigt och sött som typ nåt hjärta eller fjäril eller liknande men när hon satte sig ner visste hon bestämt att hon skulle vara en SJÖRÖVARE. Försökte milt övertala henne att det kanske inte passar om hon skulle ha prinsessklänningen på 40 års kalaset vi ska på ikväll. Men hon var bestämd! Inget fel i detta, könsneutral och låt barnen vara som de vill och bla bla bla for runt i mitt huvud. 

Klart att hon får vara sjörövare+ prinsessa om hon vill det. Målerskan tyckte nog ändå att kanske vi skippar skägget och mustachen :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar