fredag 7 december 2012

Jultomten?

Idag leker jag jultomte. Paketerar och slår in. Måste passa på nu när jag har barnen på dagis, går ju inte att smygpaketera när dom är hemma längre. Vad lätt det är nuförtiden annars att köpa julklappar! Klickade häromkvällen hem leksaker till alla kids vi brukar handla åt och vips 3 dagar senare kom det ett bamse-stort paket till posten, bara att hämta. Billigt-nej, men inte dyrare än i affärerna heller. Förut var man tvungen att åka land och rike runt för att hitta nåt vettigt utbud och det som barnen önskade sig. På nätet finns allt som man kan tänka sig och fraktfritt också. Superbt!

Nu återstår bara det värsta, att hitta nåt åt dom vuxna, typ moffor, faffor, svägerskor osv.. det svåraste av allt.. Kanske man kunde hitta nåt på ellos att klicka hem ?? :)  eller adlibris? måste nog surfa runt lite.. (tycker det fortfarande är ganska onödigt med detta köpande men men nu är det som det är.)

ojoj tiden går fort, när ska jag hinna sova då som jag hade tänkt göra inför nattskiftet? Ikväll blir det inget sovande/vilande som jag brukar mellan 18-20. Ikväll blir det Bodypump för hela slanten före jag stegar in till hospitalet, energi lär behövas om det ser likadant ut där som igår kväll.

Nu blir det världens godaste snabb/halvfabrikat lunch!

 

God snabbmat när man inte hinner eller orkar :)
 


Smakar hemgjort.  :)

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar