söndag 21 oktober 2012

Sockerhelg igen...

Har haft en ledig helg, vilket inte är direkt vanligt för mig och mitt yrke. Ibland kan det bli endast en ledig helg i månaden, därför gäller det att ta tillvara på lediga helger eller vardagar så mycket som de bara går.

Eftersom mannen i huset är med i älgjakten i byn i år så har vi inte sett till honom direkt mycket men annars har vi haft de bra. Hälsade på Moffa & sambo i lördags på förmiddagen och blev som vanligt bjudna på hiskeligt till godsaker. Moffas sambo gillar att baka och har frysen full och alltid när vi kommer ska de dukas upp som om vi vore 10 personer som kom på besök.. :). Inte alltid så kul när man försöker hålla både sig själv och framförallt kidsen borta från socker (iallafall kl. 10 på fm) Kidsen var iallafall med på noterna när de bullades upp med glass, äppelpaj, chokladkaka, morotskaka, kex mm.mm. Gissa om lunchen gick bra sen här hemma vid 12.30?? Inte direkt!

Sen var kid nr 1 även bjuden på sjörövarkalas, vilket han verkligen sett fram emot, blev väckt kl. 7.30 av honom: VAKNA! fort! du måste köra mig till kalaset!!, förrän jag fick honom att inse att det var först kl.13 han skulle vara där :)..

Lillgumman, jag och Hugo for på en promenad så länge N kalasade och sen kl 16 var det dags för nästa kalas för hela familjen. En granne fyllde 37 och vi brukar alltid bli dit bjudna då.. så gissa om vissa i familjen gick på högvarv på kvällen efter allt socker! Fast väl på tredje socker-stället ville inte N ha nån tårta heller, vilket man ju nog kan förstå.

Träning har det ju inte blivit mycket av denna vecka pga makens kvällsskift och helgens jagande så det blev lite Bodypump för mig via youtube sådär lagom lagligt.. Helt ok träning när det inte finns nåt annat val eller möjlighet att komma iväg hemifrån.

Ikväll har jag siktet inställt på shbam kl. 19 vilket skall bli såå kul!! Tycker inte att shbam är 100% träning men för humöret är det så värt det!



 Lillgumman somnade i vagnen under promenaden. Härligt med sol efter allt detta regn!

 
Sjörövaren! :)
 
 
 
Klottigt och lerigt som de ska va på landet :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar