fredag 26 oktober 2012

S.N.Ö

Oftast på Facebook läser man en massa gnäll så fort den första snön landat.. allt från att man inte hunnit byta till vinterdäck och att man annars hatar vinterhelvetet. Tycker själv inte det är det roligaste som finns att skotta snö (vi har en alldeles för stor uppfart att skotta!!) men annars e ju vit snö som ett lyckopiller. Så härligt med ljus! Snart får man ta fram skidorna och överlag finns det mer sysselsättning när man är ute och leker med barnen.

Det känns genast också kallare när snön kommit så nu grävde vi fram vinterkläderna på riktigt här hos oss och gjorde vår favorit blomkålssoppa sen till lunch för att få upp värmen! N "tvingade" även upp mig på mellantaket för att hämta pulkorna så fastän jag e höjdrädd så klättrade jag snällt upp för stegen och ner kom jag nog tack o lov med alla ben i behåll. En till nackdel att inte ha hem far i huset! (han befinner sig hos släkt i Sverige över helgen)

Ikväll är det ju fredagsmys och godisdag traditionellt hos oss.. idag tänkte jag undvika mumingodiset åt kidsen och istället göra hemgjorda chokladbollar. Men först ska vi ha Tacokväll, längesen vi hade det sist.. Kanske lite fredagsstäd och bastu också :)


 
detta är ingen favoritsysselsättning...
 
 
Nöjd N men ville hellre ha en pulka :)
 
 
 
mmmm... blomkålssoppa med bacon.
 
 

1 kommentar:

  1. Här blir det sushi ikväll. Blev riktigt inspirerad av dina träningsmål. Nu när jag lyckats sluta jobba 12 timmar per dygn kanske jag skulle kunna ha träningsmål igen? Måst fundera på saken....

    SvaraRadera