söndag 28 oktober 2012

Resultaten

Först och främst ska jag presentera mina resultat av mitt test inför min 12 veckors utmaning. Som för övrigt börjar på riktigt på måndag (29.10-20.1.13) Skäms över dåliga plank och armhävningsresultat men kan ju bara bli bättre så strunt samma..

27.10.12

Vilopulsen: 58 (oklart om 100% sant, riktigt bra enligt tabellen)

Jägarvilan: 76 sekunder (enligt tabellen för min ålder var riktigt bra.)

Plankan: 1,16 minuter (enligt tabellen bra)

Armhävningar från knäna: 30 stycken ( enligt tabellen över genomsnittet)

Blev också lite hemmaträning och stretch igår enligt tidningens program vilket inte direkt var ngn höjdare. Märkliga övningar som man knappast förstod sig på hur man skulle göra. Varje övning skulle stärka flera muskler på en gång vilket ju förstås innebär att är är jobbigt och tungt  och kräver en otrolig balans och styrka. Vissa övningar så igen var så simpla så jag undrade om jag missade nånting? Tycker det är så tråkigt och tidsödslande att inte fatta direkt hur jag ska göra och knappt bli svettig av passet när den mesta av tiden går åt att läsa och fundera hur jag riktigt ska göra.. Nej tacka vet jag Bodypump med Les Mills olagligt via Youtube om jag ska träna hemma :) helst far jag ju förstås till gymmet..

Börjar mer och mer undra hur jag ska börja göra med dehär med gymmen.. Verkar vara verkligt svårt att få inprickat nåt pass som passar mitt tidsschema.. Oftast skulle jag ha all tid i världen att träna lördag kvällar och tidiga söndag morgnar.. Jag är helt tvärtemot allt annat folk :) Fredagkvällar har dom bra med pass men då vill jag helst vara hemma med familjen.. svårt dedär... Easyfit har ju bra öppethållningstider iallafall 05-23 alla dagar låter nog lockande ibland!



Förmiddagspromenad till hästarna i lördags. Fint när solen tittade fram.
 
 
 
Förresten så var jag och kidsen till nejdens spånbana/skidspår igår också och där fanns det en hel del entusiastiska skidåkare redan!! Det var ju förstås inga spår uppdragna än men fristil verkade gå finemang.. Ojoj hur ska jag hitta pengar till nya skidor iår? Har ju pratat om det typ 5 år nu.. tycks ändå inte vara direkt högt prioriterat verkar det som...
 
 

 

2 kommentarer:

  1. 30 armhävningar är ju toppen, jag har bara fixat 25 från tårna och det skulle jag nog inte göra i dag. Jo jag skulle också vilja hinna gymma före jobbet och det hinner man inte på Jeppis Gym men det skulle man fixa på Easy Fit.

    SvaraRadera
  2. ja obs! Mina armhävningar var ju från knäna!!! Ja man skulle ju hinna t.o.m före man börjar 07 om man anslöt sig till Easy fit.. :)

    SvaraRadera