lördag 2 mars 2013

Dagarna som gått och smider planer

Så går vi redan in i Mars månad då. Skönt med ljusare dagar och lite vårkänslor som smått börjar dyka upp!

Sitter i pyjamas och morgonrock ännu fast klockan visar snart halv 3 på em.. Har jobbat i natt och som vanligt vaknade jag vid 11 och kände mig rätt så utsövd jusst då och steg upp. Skönt med dessa helgvak när mannen är hemma och man inte måste göra nåt när man vaknar.

Har ju efter februari månaden som gick i sjukdomens tecken äntligen börjat hitta krafter igen. Har tränat lite denna vecka i form av skidåkning och bodybalans. Vädret har ju varit regnigt så det har inte varit det optimala för utesporter direkt. Vägen här vid oss är glashal som en skridskobana så inte ens rastning av hund i form av promenader har lockat.

Sportlov har de flesta också haft denna vecka, men inte vi eftersom vi tar ledigt först i April när vi åker till Lappland. Längtar dit och hoppas inte all snö försvunnit när vi kommer på plats.

För övrigt så har jag många funderingar i huvudet angående min träning och kost nu igen :) Kanske det bara blir planer och ingenting annat men är sjukt på hugget iallafall och det är ju kul iallafall..

Får återkomma med detta senare när jag vet vad jag ska satsa på.. Handlar iallafall om att återigen få in styrka och bättre kost! Oj denna eviga kämpan med maten och matval både när det gäller mig själv och barnen... Dåligt samvete mest hela tiden (spec gällande barnen) men det är väl inget man är ensam om som mamma direkt..

Nu: titta färdigt skidåkningen, snart googla träningsprogram!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar