lördag 16 mars 2013

Skön dag!








Idag har varit en sån dag som gör att man verkligen minns varför man vill bo i detta land även fast vintern är oändligt lång. Gillar vintern jättemycket men den kunde vara ca 2 månader kortare :). Idag har det varit SOL och absolut vindstilla och på isen var det såå fint och härligt! (avskyr mest av allt iskalla vindar, speciellt vintertid) Hade ju förberett mig på att vara ljuskänslig och är så glad för att jag inte är det utan kan vara ute i solen fastän den bländar mot den vita snön, självklart med solglasögon på.

Förmiddagen gick vi en runda med kids och hund och på eftermiddagen blev det en trip till svärfars sommarstuga över isen. Lillasyster passade ju på att ta sin sovstund i bilen påväg dit så resten av gänget tog bilen dit och Hugo och jag promenerade. Gillar verkligen inte att åka med bil på isen och vi har diskuterat detta tidigare men lugnade mig sist vi var ute när det körde en massa bilar där och t.o.m traktorer.

Till middag ville kidsen absolut ha hamburgare så vi kompromissade och jag lagade egengjorda hamburgare och ekologiska franskisar ur frysdisken här hemma. Blev så inspirerad och lite skrämd också av en kostföreläsning vi var på via jobbet så jag känner mig riktigt eländig de gånger jag matar mina barn med skitmat men kändes lite bättre sådär iallafall. Serverade morotsstavar och gurkstavar till och de åt faktiskt mera av dessa än av franskisarna vilket var kul!.

I förra helgen när det var dags för fredagsgodis tänkte jag pröva med nyttiga chokladbollar gjorda av bl.a dadlar och nötter (som min vän Linda bjudit på en gång) och hör och häpna de märkte inte ens av skillnaden!! (Mannen märkte tyvärr nog:)) Faktiskt så är de ju riktigt goda och innehåller inget socker eller smör, lite olivolja satte jag bara i. Så jusst nu är jag inne i en period när jag orkar fixa och dona hälsosammare kost så hoppas bara det håller i sig :)





















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar