tisdag 19 februari 2013

Sjukstugan fortsätter

Hade ju hoppats att inte smitta ner någon annan, men igår eftermiddag upplevde jag plötsligt en spak och trött lillasyster så visst visade tempen över 38. Blev alltså en hemma med sjuk lillasyster dag idag. Imorgon får jag gladeligen hoppa över EKG-skolningen jag sett fram emot också.. Sånt e livet i förkylningstider..

Myser på ett sätt ändå mellan varven med henne, efter febernedsättande är hon nästan sig själv och vi leker tebjudningslekar och jag blir serverad te med rostat bröd samt jorgubbstårtor :)

För en stund sen somnade hon mig i famnen i soffan och fick fixat en varmrökt lax lunch med wokade grönsaker, första ordentliga maten sen i fredags så riktigt gott! Har haft noll smaksinne what so ever så det jag har levt på i helgen har varit blåbär- och jorgubbssoppa.. Nu lite soffhäng för mig ännu, eftersom jag inte heller är tipp topp.. svetten slår fram väldigt lätt ännu...:(



Lilla sjuka gumman.. :(


Livräddaren i nöden :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar