onsdag 6 mars 2013

Onsdag och jobbdag

Har varit ledig sedan lördag morgon och det känns verkligen som en minisemester. Skönt med 78% arbetstid men nu börjar jag nog längta tillbaka till jobb och rutiner, och ikväll blir det kvällsskift. Tror ändå det är bra för barnen att inte behöva gå heltid på dagis. Storebror har nämligen börjat sura ibland när jag säger att det är dagis-dag. Känns ju inte så kul med tanke på att han börjar förskolan till hösten och det innebär obligatorisk närvaro måndag -fredag! 

Helt otroligt, vart har tiden runnit iväg?? Har ju mina funderingar ibland att gå upp till heltid i jobb men tror vi ska ha det såhär nu, blir bäst för alla och nog hinner jag jobba heltid sen..

På tal om något helt annat så läste jag i nyaste Topp hälsa att Paulu´n kommit ut med en ny kokbok: LCHQ kokboken. Han har tagit LCHF ett steg till och bytt ut ordet fett mot kvalitet. Nya LCHQ är en kost som är mer anpassad till en person som tränar och vill bränna fett sägs det, och då krävs det ju en del kolhydrater. LCHQ innehåller 20-30 procent kolhydrater medan LCHF bara ger 5-10 procent. 

Låter ju toppen enligt min mening. Funderar på att ta och klicka hem boken, skulle behöva ny inspiration till matlagningen nu igen. Dom hade några recept med i tidningen och det såg riktigt gott ut, som jag tror resten 
familjen skulle gilla oxå :)


LCHQ - kokboken
(adlibris.se)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar